**راز زیبای زندگی**

وإِن یَکادُالّذینَ کَفَروالَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّاسَمِعُواالذِّکرَویَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ ومَاهُوَ إِلاّذکرللعالمین

**راز زیبای زندگی**

وإِن یَکادُالّذینَ کَفَروالَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّاسَمِعُواالذِّکرَویَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ ومَاهُوَ إِلاّذکرللعالمین

مامانم ... دلتنگیام .. فارس.ی و.ان

دیروز رفتم آرایشگاه برای انجام امور خانمانه و کلی الاف شدم از 5 تا 7.5 ...بعدم رفتم خونه مامانی آخ که چقدر میچسبه آدم بره خونه مامانیش و با مامانی و خواهرش بشینن دور هم و یه چای داغ بخورن و با هم حرف بزنن مگه نه؟ ... یه بخشی از امور خانمانه رو هم خواهری برام انجام داد چون تو این یه مورد خیلی وارده قربونش برم ... خواهری کلی بهم غر زد که چه خبرته یه کم رژیم بگیر چاق شدیا ...همشم تکرار میکرد ... منم که کم نمیارم که میگفتم: اصلانم چاق نیستم ... خیلیم اندازه ام ... یعنی واقعا چاق نیستما تو پرم اما همه بهم گیر میدن و میگن چاق شدی ... البته خودمم خیلی برام مهمه اما چه کنم بخاطر همسری مجبورم بخورم تا اونم بخوره ... بهشم گفتما تو رو خدا به من نگو بخور میبینی که چاق میشم اعصابم به هم میریزهمیگه نه تو که چاق نیستی خوبی ...راستی ما ماهواره نداریم یعنی من نذاشتم همسری بخره آخه مجرد که بودم همش با داداشیا سر اینکه ماهواره ببینیم یا سریالای تی وی دعوامون بود همیشه هم اونا برنده بودن چون من بزرگت بودم باید گذشت میکردم .. اما اینجا دیگه نمیخوام با همسر سر کانالا دعوا کنیم برای همین نذاشتم بخره گفتم خوشم نمیاد ... حالا از اونورم پدر شوهری جون میگه بیاین ببرین این ماهواره رو ما میخوایم چی کار ... ولی ما که ماهواره نمیخوایم ... اینو میخواستم بگم این کانال فارس.ی.و.ا.ن افتضاحه ها دقیقا هدفشون تغییر فرهنگ ایرانه ... دیدین جدیدا صحنه دار شده ... دیدین چقدر روابط زن و مرد متاهل رو با کسای دیگه سوژه فیلماشون میکنن ... نمیگم تو جامعه مون الان نیستا هست ... اما این داره عادیش میکنهمیخواد فرهنگش کنه .. تو همشون خیانت موج میزنه به نظر شما چرا؟؟؟ ...انگار داره خیانتو تبلیغ میکنه ... متنفرم از این ف.ارس.ی و.ان ... اکثرا فقط بعنوان سرگرمی میبینن و از اینکه چه هدفی داره غافلن ... حواسشون نیست بچه هائی که میبینن چیا تو ذهنشون داره ثبت میشه ... بابائی و همسری و خواهری و البته خود من مخالفای صد در صد این کانالیم ... البته اینم بگما که خیلیم سرگرم کنندست بشینم پاش محوش میشم اما واقعا مخربه به نظر من البته ... بگذریم شامو خونه مامانی اینا بودیم و گفتم خورشت کدو بادمجون واسمون درست کنه ... این مامانیا خیلی زحمت کشن ... واقعا آدمو شرمنده میکنن ... هر وقت میرم خونمون ( دلم نمیاد بگم خونشونو همسریم ناراحت میشه میگم خونمون میگه خونه تو اینجاس اون خونه مامان ایناس ) نایلکسه که بارم میکنه ... مامانی این چیه ؟این اسفناجه ... خوب این چیه ؟...این چیه سبزی خوردنه ... این چیه؟ لوبیائه ... این چیه کرفسه... این چیه هویج واسه سوپت و... دیروزم که از شمال واسمون زیتون خریده بود ... دست گلش درد نکنه مامان جونم ایشالله بتونم یک هزارمشو واست جبران کنم که میدونم نمیتونم حتی اگه تا آخر عمرمم تلاش کنم ... این داداشیم خیل ابراز دلتنگی میکنه کلی مهربونتر شده همش لپمو میکشه و دستشو میندازه دور گردنمو میگه آبجی کم پیدائی؟ ...و من تو دلم ضعف میکنم واسه این کوچولوی خونمون ... دلم با این کارا بیشتر واسشون تنگ میشه یه جوری که همش میخوام گریه کنم تا یادم میاد حالا هفته ای حداقل یه بار همسر ی منو میبره ببینمشونا...همشم میگه دلت تنگ شد بگو ببرمت اما من با دیدنشون دلتنگتر میشم ... شب عروسی گریه کردم اما تا دو سه ماه تقریبا هفته ای یکی دو بار مراسم آبغوره گیری داشتیم ... همسرم هی میگفت بسه تموم نشد این گریه شب عروسی ... یه شبم ساعت 1.5 بود داشتم گریه میکردم گیر داده بود بیا ببرمت خونتون ... اما نمیشد که بیچاره ها دلشون هزار را میرفت اون وقت شب مارو میدیدن نه؟؟؟ ...
نظرات 5 + ارسال نظر
فیروزه چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:27

خدا سایه بزرگتر ها رو بالای سر خانواده هاشون حفظ کنه ایشالا ...
مامان منم همینجوره ... هربار کلی بار میکنه میده دستم ... نعنا خشک و سبزی قورمه تازه و کرفس و کنگر و سبزی خوردن ...

الهی آمین ...آمین ...آمین

سیندخت چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:25

خدا این مامانای مهربونو همیشه برای بچه هاشون که ماها باشیم حفظ کنه...خدا جمعتون رو همیشه گرم نگه داره...در مورد فارسی وان با اینکه ما ماهواره هم داریم باهات موافقم...و اینم بگم که تا حالا نشده یه قسمت از یه سریالشم کامل ببینیم...چون واقعا مسخره هست و بدون محتوا و متاسفانه روی بچه های کوچیک ما بیشترین اثر مخرب رو داره...
مبارک جینگولی شدنت!‌:)

آره بخدا...بدونمامانا چی کار میکردیم نمیدونم ...من از دیدن فارسی وان خیلی متاسف میشمخانمی ... علنا دارن فرهنگمونو تغییر میدن ....مرسی سیندختی

سایه چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 16:13 http://didarema.persianblog.ir

این کارهارو چون من از مامانم دورم مادرشوهرم برام انجام میده

آخی چه مادر شوهر ماهی
خدا سایشونو روو سرتون نگه داره سایه جون
مامان منم واسه زن داداشم انجام میده
مامان همسرم اگه چیزی بخوایم با روی باز انجام میده واسمون چند روز پیشم یه لحافموکه وقت نداشتم جاشم نبود برامون ملافه کرد
دست گل همشون درد نکنه

ساینا!. یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:49

بهار در مورد این کانال من خودم فقط ویکتوریا رو دیدم اونم یه خط در میون

راستش زیاد قبول ندارم این حرفها رو حتی یه برنامه روانشناس اورده بودن در این مورد حرف میزد
فرهنگ مجموعه ای از اداب و سنن که با فیلم تغیر نمیکنه اگه اینجور بود الان باید تمام مردم بخاطر زمان شاه و فیلمهاش اونجور بودن

چیزی که فرهنگ تغیر میده زمان و علمه!.
الان ما رو ببین خاطراتمون توی اینترنت می نویسیم
فکرش بکن!.
یعنی فرهنگمون عوض شده مادر من مشکلات زندگیش به هیچکس نمیگفت اما من میام تو اینترنت ووبلاگ می نویسم!.حالا با اسم مستعار یا وافعی.
من علاقه ای به دیدن فارسی ۱ ندارم
اما غیرت و تعصب چیزی نیست که بشه با دیدن فیلم از بین بره
یعنی من بیام چند فیلم اینجا ببینم بعد واسم عادی بشه که
زنهای و مردهای شوهر دار رابطه نامشروع دارن؟به نظرت درسته؟
تازه اصل فیلم ندیده ی فارسی ۱ خیلی خیلی سانسور داره
حالا تو میگی که صحنه نشون میده در مقابل اصل فیلم خیلی خوبه!.
اخه همین فیلمهای فارسی۱ داره از کانالهای ترکیه و ارمنستان و المان پخش میشه
در مرود تاثیرش روی بچه ها درست نیست اصلا بچه مهواره ببینه
ماهوراره هم خوبه بهار عزیزم
کانالهای ایران که هیچی ندارن خدا رو شکر
ما الان فقط یه سری کانال فیلم می بینیم
اونا هم بدون صحنه ان

سلام ساینا جوون چه عجب خانمی
من مخالف ماهواره نیستم
خودمونم شاید بخریم
هم خونه مامان اینا بوده هم خونه مامان همسری
اگه تا الانم نخریدیم یه دلیلش اینه که فذصتش نبود یکیم من چون سریالای تلویزیونو میبینم نمیخوام همش با همسری کل کل کنم چون این مشکلو تو خونه با داداشیا داشتم هر کسی یه کانالو دوست داشت اما من عاشق سریالای ایرانی بودم
بنابراین زیاد تمایل به خریدش نشون ندادم که همسر سریعتر بخره بعدشم ما زیاد خونه نیستیم که وقت کنیم ببینیم 8 یا 8.5 میرسیم خونمون
منظورم از تغییر فرهنگ ، فرهنگ ما بزرگا نیست رو بچه ها اثر میزاره ناخود آگاه
تازه ساینا جون نگاه به خودت و خانوادت نکن خیلی از خانواده هاهستن که بچه هاشونو رها کردن چی سر این بچه ها میاد با این برنامه ها انتقاد من فقط به فارسی وانه و هدفش همین ... باید همه جامعه رو در نظر بگیری نه قشر خودمونو و خانوادهامون

ساینا!. یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:58

اگه بحث خانواده های که بچه هاشون ول کردن
که نیازی به دیدن سریالهای فارسی ۱نیست
۱۰۰کانال صکصی هست
متاسفانه جدیدا هم یه سری کانالهای ایرانی زدن که شماره موبایل های ایران و ایرانسل و..هست راحت بچه ها میتون با اون شماره ها تماس بگیرن!.
اما ما معمولا از چیزی خوشمون نیاد میگم فرهنگمون زیر سوال برده!.

گفتم که دقیقا همین سریالها دارن تو کانالهای دیگه پخش میشن
یعنی فرهنگ تمام کشورها اینجوریه؟
گفتم من خودم فارسی۱ نمی بینم شاید هم تو راست بگی

نمیدونم چی بگم ؟؟؟
این یکی رو دیگه من نمیدونستم تو ایرانم؟؟؟
این نظر منه ساینا جون شایدم من اشتباه میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد